読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

bekkou68の日記

開発しているサービス, IT技術, 英語など。

初美容院 - Hair Salon For the 1st Time

Diaries

はじめに - Introduction

日曜日、後輩の勧めで、初めて美容院に行ってきました。せっかくなので、色々と注文してみました。
I went to hair salon for the first time by recommendation of my junior on Sunday. It is rare time, so I gave many order to master.


こんな感じに。
That's like it.


「アバウトな注文しても良いでしょうか? 髪をすいて、全体的に数センチ短くしてください。髪型のイメージは、就活なので、清潔感があって落ち着いている感じ、また、同窓会が近いので、ちょっと遊べる感じでw」

"Could I give you an abstract order? Please thin out my hair, and shorten about several centimeters. An image of hair style is that I have job hunting so please make it like cleanly and calm, and I'll partake reunion so please also make it easier to arrange :D"



我ながら、無理難題だと思いながら言ってみました。

I said with thinking it is unreasonable order.

結果 - Result

しかし、そこはプロ。最終的に、変化のつけやすい髪型にしていただきました。その際に、細部の切り方を的確に提案してくださったり、髪の癖まで教えてくださいました。
But, he was pro. Finally, he made my hair form more changeable.And that time, he suggested me how to cut for detail and taught me my hair's characteristics.


さらには、就活用と遊び用のワックスのつけ方まで教えていただきましたw いやー、さすがプロ。言ってみるものですねw
Additionally, he taught me how to use hair dressing. Woo, what a pro. It was worth saying :)


「これから、通わせていただきますw」と言って帰ってきました。
I said "I'll see here periodically :D" and came back home.


美容室っていいですね。髪型をプロデュースしてくれる感じ。髪型が変わると、色々とやる気もわきますね。
Hair salon is great. It is like a producer of hair.When my hair is changed, I feel motivation bigger.


−ω− すみません、アラフォーとかグーとか、今日知りました。