読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

bekkou68の日記

開発しているサービス, IT技術, 英語など。

エリンギのソテー(バター醤油風味) - Saute of Eringi Mushroom Tasted Butter and Soy Sauce

Cooking

はじめに - Introduction

後輩である YU くんが、エリンギのバター醤油炒め、めっちゃおいしいんですよw と言っていたので作ってみました。
I cooked Eringi Mushroom saute tasted butter and soy sauce 'cause my junior, YU-kun, said it is yummy :D

料理 - Cooking

レシピは以下を参考にしました。ありがとうございました。
I referred recipe from the following site. Thanks so much.

エリンギのソテー☆バターしょうゆ風味 by Rae [クックパッド] 簡単おいしいみんなのレシピが40万品


ガーリックパウダーや白ワインは、無しw バターすら冷蔵庫に無かったので、買ってきましたw 大学生活を通して初めてバターを購入しまし(ry
No garlic powder and white wine :) My refrigerator hadn't even butter so I bought it :O I bought butter the first time of university lif...

結果 - Result



(゜Д゜)ウマー
Yumiii :O


「これは、酒に合う!」というのが第一声でした。なんというおっさん発言。
My first saying was "It just goes with alcohol!". What a saying of old man!


エリンギの独特の香り、そして、そこから染み出すバター醤油の味わいがたまりません。今回は、酒なしだったので、次回は晩酌の時にでも作ろうかなw
It is very good that scent of Eringi Mushroom and taste of butter soy sauce exuding from it. I'll make it next time of evening drink 'cause there is no alcohol beverage at this time.


YU くん、ありがとうw
Thanks for YU :)


−ω− "バカドリル" * "鏡" #=> ?