読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

bekkou68の日記

開発しているサービス, IT技術, 英語など。

第58回 Asakusa.rb に参加しました - I Attended to 58th Asakusa.rb

コミュニティ

導入 - Introduction

実は Asakusa.rb がはじめて参加した勉強会でした。最初はめっちゃ緊張していたのですが、自由で気楽な雰囲気だったので段々と慣れることができました。今回から参加します。どうぞよろしくお願いします。 - Actually, Asakusa.rb is the workshop which I attended to first time. At first I felt tension very much but got used to it step by step with free and comfort atmosphere. I'll participate from this time. I'm looking forward to studying at Asakusa.rb.

Asakusa.rb - qwik.jp/asakusarb

大体こんな場でした - About the Atmosphere

  • 基本的に各自好きなこと(=Ruby に関係する何か)をやる。困ったら誰か知ってる人? みたいな感じ。
  • 自分は D.D. の実装をしてました。Rails だったのでアウェイ!?
  • 今回の黙々タイムは長めだったらしいw
  • #keccon 以来、@a_matsuda さんにお会いした。リストの登録ありがとうございます!
  • @shyouhei さんの ARToolkit のデモがすごかった! AR ってどういう価値が生み出せるかとか考えた
  • #asakusarb で色々つぶやいた
  • gem search の罠
  • ruby って打ったら irb 起動は賛成です
  • Rails 3 RC の品評会
  • ActiveRecord のスコープマージのレアなバグ
  • Heroku すごい!(@gunjisatoshi さん, @ursm さんありがとうございました!)
  • .gemrc は「--no-ri --no-rdoc」がデフォルト
  • Basically, members do somethings (related to Ruby) which they want, if got some troubles, then say "Does anyone know?".
  • I implemented D.D.. It is Rails so wasn't it away!?
  • I heard the times, they doing something silently, was long this go-round :)
  • I met @a_matsuda san since #keccon. Thanks for registering to list!
  • The demo of ARToolKit presented by @shyouhei san was awesome! And we thought how AR innovates the value.
  • I tweeted to #asakusarb.
  • The trap of gem search.
  • I agree with booting irb by typing ruby.
  • Evaluation of Rails 3 RC.
  • The rare bug of ActiveRecord using the scope merge.
  • Heroku is great! (Thanks for @gunjisatoshi san and @ursm san!)
  • "--no-ri --no-rdoc!" is DEFAULT of .gemrc

最後に - At the end

とても楽しい場でした。自分ももっと勉強してもっと吸収できるように頑張ろう。すごいインプットをもらいました。ありがとうございました。 - That was very interesting workshop. I'll study to absorb more and more. I got a lot of inputs. Thanks.