読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

bekkou68の日記

開発しているサービス, IT技術, 英語など。

自宅でオンライン英会話!『レアジョブ』を無料体験しました(2日目) - 評判・口コミ

英語 オンライン英会話

はじめに

1日目はこちら。引き続きレアジョブの無料体験 2日目です。

当日の様子

今回は Edje 先生にお願いしました。プロフィールにアニメ好きと書いてあったので(笑)
とてもゆっくり話していただけました。先生がフィリピンのコスプレイベントでレイヤーをやっていることを聞いたり、運営しているブログを見せてもらったり、コスプレの写真を見せてもらったり、るろうに剣心が好きだと聞いたりなど、とても楽しかったです。
個性豊かな先生がそろっていて、先生を探してプロフィールを読んでるだけでも楽しいです^^
今回も仕事で英語をつかう旨を伝えて前回のテキストの続きからレッスンをしていただきました。アニメの話ばかりしていたわけではありません(笑)
ちなみに今回は自己紹介などよく話しそうな話題に関して練習したので、その部分に関してはだいぶスムーズに発話できました。
前回テキストについて詳しく書かなかったので、今回は少し詳しく書きます。テキストはベーシックからアドバンスまで用意されていました。幅広いレベルに対応されているようです。テキストは Web上にあるのでいつでも復習・予習ができそうでいいなあと思いました。

練習しておいた会話文の例

どんな会話文を練習したかを書きます。あらかじめ次のようなカタをつくって見ないで暗証できるようにしておきました。もちろん会話をする際にそのまま読んだりはせず、崩し崩しでつかう感じです。ご参考までに〜。

Please make your self introduction.

Hello. I’m Takumi Tsunokake, please call me Takumi. I’m XX years old. I majored in Computer Science in university so I spent many time facing to computers ;) My job is creating web services and applications for iPhone.

How do you spend your weekend?

I'll go jogging to a park with my co-worker on Saturday. A course is about 5 kilometers and we'll have a one lap. Recently it’s little cold but gentle wind and sunlight are nice.

What kind of application are you developing?

For example, I individually run a web service named Gogengo! which allows users to learn English words effectively and nicely. Gogengo! is contents of roots of words. For instance, prepaid. prepaid can be divided with two parts, pre and paid, and pre means “in advance” and paid is just paid. When they are joined, that means “paid in advance”. Finally prepaid means “paid in advance”. Like that, memorizing words with roots is very memorable and unforgettable. I love roots, so I created it. Gogengo! is for Japanese but perhaps it is good for learner who studying English or Japanese.

How did you know RareJob?

On Twitter. Recentlly, I see a lot of tweets about Online English Lesson, for instance, “I had a lesson of RareJob. It is 5th try for me.” so I interested in it.

What’s your goal for learning English?

Perhaps I have a chance to work in San Fransisco in this year. Then, of course, I have to speak English in daily life. And also, I’d like to communicate with a lot of people. So I’d like to improve my communication skill, especially speaking and listening.
サンフランシスコに仕事に行く前にこの会話をしました。このエントリを執筆した時点ではサンフランシスコにいます

感想

2回目ということもあり、前回より緊張は少しほぐれた状態で会話できました。あとは場数を踏んで慣れていきたいなあ。
レアジョブ、とてもいいです!

おわりに

引き続きオンライン英会話をいくつか体験してみようと思います。
今度はラングリッチの無料体験に申し込んでみようと考えています。楽しみ〜^ω^